sábado, 19 de noviembre de 2011

EL PAPER DEL PROFESSORAT

Un dels aspectes més importants per a l'exit de la nostra proposta es basa en destacat aquelles conductes i actituds del professorat que poden propiciar una resposta més adequada a l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals.
Durant aquesta setmana, a més a més de fer les propostes metodològiques esmentades anteriorment, ens vam reuinr amb l'equip docent per fer-los conscients dels rols que s'havien d'adoptar si voliem aconseguir els màxims resultats.
Així les nostres proposets van ser:


  • Crear un clima d'aula que promogui l'autoestima i confiança en si mateix.

  • Recolzar el pensament divergent, propiciant la curiositat i la creativitat, estimulant la intuïció, respectant l'inusual i fantàstic, tolerant els errors, animant al desenvolupament de les ideespròpies, etc.

  • Transmetre entusiasme i evitar conductes de tipus autoritari.

  • Planificar de forma diferenciada en funció de les necessitats de cadascun dels seus alumnes i alumnes, modificant la programació per adaptar-se als interessos de cada alumne i alumna.

  • Estar obert a les idees i propostes del seu alumnat i fer-ho partícip, en la mesura del possible, en la presa de decisions.

  • Permetre l'autonomia en l'alumnat d'altes capacitats intel·lectuals i l'ús del seu propi estil de treball.Així mateix és essencial la col·laboració

0 comentarios:

Publicar un comentario