sábado, 10 de diciembre de 2011

Conclusions DAFO

Una vegada fet l’anàlisi DAFO de les meves practiques arribo a les següents conclusions.

En quant a les debilitats i amenaces:

Hi ha factors amb els quals no es poden lluitar, com per exemple les elevades ràtios i l’estat de les instal·lacions del centre o el fet que la meva tutora de pràctiques hagi estat de baixa, la qual cosa va condicionar els nostres contactes.

Però hi ha altres aspectes que hauríem de intentar canviar per poder millorar la consecució dels objectius programats i treballar veritablement per competències, una metodologia més integradora en tots els sentits.

En aquest sentit hauríem d’intentar reduir la burocràcia de forma que deixés més temps lliure als mestres per poder desenvolupar feines de coordinació, imprescindibles per a fer una metodologia de treball veritable competencial.

L’equip de suport hauria de treballar en l’elaboració de recursos per poder atendre la diversitat de l’alumnat, creant els racons multidisciplinars dins les aules.

La manca d’espais a les aules es podria solvatar modificant la distribució dels alumnes dins l’aula, a més a més, es podria aprofitar la implicació de l’apima per poder desenvolupar aquelles activitats extraescolars que han deixat d’estar ofertades per l’ajuntament per falta de sous.

En quant a les oportunitats i fortaleses:

S’hauria de aprofitar més l’entorn en el que està ubicat l’escola i la bona relació amb altres escoles del municipi per poder desenvolupar activitats conjuntes.

L’estabilitat del claustre, el bon clima de treball i la implicació de l’equip de suport és un altre dels factors on s’hauria de basar el canvi metodològic de forma que es puguin convertir les debilitats en petits obstacles a superar amb l’ajut de tothom.

El fet que hi hagi a l’illa d’Eivissa una associació dedicada a les persones amb altes capacitats i talentoses, també pot aprofitar-se per ajudar-nos a superar els obstacles amb que ens anem trobant al llarg de la nostra trajectòria educativa amb l’alumna en qüestió. Ells ens podran ajudar a guiar i orientar el procés educatiu amb la nena i, amb la ajuda i dupot del tot el professorat, poder desenvolupar al màxim totes les seves capacitats cognitives i habilitats socials.

0 comentarios:

Publicar un comentario